Salina Turda: Príklad dobrej praxe v cestovnom ruchu
Uverejnené: 24. január 2024
Soľná baňa Salina Turda v Rumunsku patrí medzi najväčšie turistické atrakcie v Európe. Business Insider ju zaradil medzi 25 novodobých skrytých turistických pokladov na svete, ktoré by si mal vidieť.
Počas veľtrhu cestovného ruchu vo Varšave som sa zastavil v stánku Rumunska, kde sme diskutovali o príkladoch dobrej praxe v oblasti využívania potenciálu financovania atrakcií v cestovnom ruchu. Ako "top-of-mind" projekt spomenuli práve Salina Turda.
Cestou na školenie v Bukurešti som sa teda zastavil aj v Turde, aby som priamo na mieste pochopil, ako sa im atrakciu podarilo dostať do povedomia, ako je označená, aký marketing sa tu realizuje, čo všetko je pre turistov pripravené.
Čo pomohlo zvýšiť návštevnosť?
Baňa bola verejne sprístupnená v roku 1992, následne v rokoch 2008 až 2010 tu prebehla rekonštrukcia za účelom zvýšenia potenciálu v cestovnom ruchu (investícia 5 888 000 € cez program PHARE). Tu je podstatné spomenúť, ako veľmi záleží na rozumnom využívaní mimorozpočtových zdrojov a finančnej pomoci.
Podľa verejne dostupných dát tu je najmenší nápor turistov počas mesiacov december - január, ročne baňu však práve vďaka rekonštrukcii navštívi cez 500 000 osôb, čo znamená, že návratnosť investície z programu PHARE sa vrátila približne do dvoch rokov.
Naplánujte si výlet
Cesta autom zo Slovenska trvá približne 8 hodín. Ak by ste toto skvelé miesto radi navštívili, prečítajte si nasledovný článok. Za mňa dopĺňam len info, že do vnútra vám treba hotovosť, pretože pod zemou nie je signál a prídete o skvelú možnosť kúpiť si zaujímavé suveníry: https://www.placemania.sk/svetova-zaujimavost/solna-bana-turda/